کمیته بودجه

بسمه تعالی

آیین­ نامه

تشکیل و فعالیت کمیته­ بودجه

شورای پیگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در امور حوزه­ های علمیه

 

مقدمه:به استناد تبصره بند 11 ماده 1 آیین‌نامه تشکیلات و فعالیت دبیرخانه شورای هماهنگی و پی‌گیری رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در امور حوزه‌ها[1]، به منظور بررسی دقیق­تر امور مالی، هزینه­ های پیشنهادی و میزان بودجه مورد نیاز موضوعات دستور کار کمیسیون­ها و ارائه پیشنهادات، آیین­ نامه کمیته بودجه به شرح ذیل تصویب گردید. در این آیین­ نامه جهت رعایت اختصار به شورای پیگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در امور حوزه ­ها «شورا»، به کمیسیون­های تخصصی هشت ­گانه شورا «کمیسیون» و به کمیته بودجه «کمیته» اطلاق می­ گردد.

ماده 1- تركيب اعضاء كميته

ترکیب اعضای کمیته به شرح ذیل خواهد بود:

1.      نماینده دبیرخانه شورای عالی حوزه

2.      نماینده مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه

3.      نماینده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

4.      نماینده جامعه المصطفی (ص) العالمیه.

تبصره: حسب ضرورت و پیشنهادهای شورا و کمیسیون­ها، افزایش تعداد اعضا، پس از تایید و تصویب در جلسه شورا  امکان پذیر است.

 

ماده 2- وظایف کمیته

1.      بررسی هزینه­ های پیشنهادی و بودجه برنامه­ ها و موضوعات مورد پیگیری در شورا و کمیسیون­ها و ارائه گزارش به دبیر شورا.

2.      پیشنهاد ضوابط مالی به دبیر شورا جهت تأیید و پرداخت هزینه‌­ موضوعات مرتبط.

3.      ارائه نتایج مطالعات انجام شده به دبیر شورا.

    تبصره: کلیه مکاتبات فی مابین کمیته و دستگاه ­ها از طریق دبیرخانه شورا انجام می­ شود.

   

 ماده 3-  وظايف رئيس كميته

1.   اداره جلسات كميته.

2.اتخاذ تصمیم در خصوص دستور جلسات کمیته.

3.    ارسال نسخه­ ای از صورت جلسه کمیته برای دبیر شورا.

4.    اتخاذ تدابير لازم براي انجام ماموریت­های كميته.

5.    ارائه گزارش از فعالیت­های کمیته به شورا.

6.    انجام هماهنگی­ های لازم با دبیرخانه جهت پیشبرد اهداف کمیته.

 

ماده 4- وظايف دبير کمیته

1.    پیگیری تشکیل جلسات کمیته.

2.    تهيّه و تنظيم کارشناسی دستور جلسات با هماهنگی رئیس کمیته و ارسال به اعضاء كميته حداقل 48 ساعت قبل از برگزاري جلسه.

3.    ثبت و ضبط صورت جلسات کمیته و ارسال آن به اعضاي كميته.

4.    پي‌گيري‌ اجرای به موقع تصمیمات كميته.

5.    تنظيم و ارائه گزارش عملکرد فصلی و موردی كميته به رئیس کمیته.

6.    پیگیری مکاتبات و برقراری ارتباطات مورد نیاز با دستگاه ها حسب اهداف و وظایف کمیته.

 

ماده 5: نحوه تشکيل و اداره جلسات كميته

1.    جلسات عادی كميته هر دو هفته یک­بار و جلسات فوق ­العاده حسب ضرورت برگزار مي‌شود.

     تبصره: جلسات فوق ­العاده به پیشنهاد رئیس یا حداقل سه نفر از اعضای کمیته برگزار می­ شود.

2.    جلسات كميته با حضور اکثریت (سه چهارم) اعضا‌ رسميت می ­یابد.

3.    حضور رئیس یا دبیر کمیته در جلسات الزامی است و در صورت غيبت رئیس، دبیر کمیته اداره جلسه را به عهده دارد.

4.    تصمیمات کمیته با راي موافق اکثريت اعضای کمیته معتبر است.

 

ماده 6-این آیین ­نامه در 6 ماده و 2 تبصره، تدوین و در جلسه ... کمیسیون تلفیق شورای پیگیری رهنمودها مورخ ../../93 نهایی گردید و از تاریخ ابلاغ توسط دبیر شورا، لازم الاجرا است.

 

 

                                                                                       با تشکر

                                                                                         سید علی عماد

                                                                                                      دبیر شورا

 

 

 


[1]. تبصره: دبیر شورا می‌تواند جهت انجام وظایف خود، علاوه بر ساختار مصوب، حسب ضرورت ادارات یا گروه‌های تخصصی دیگری را پس از تأیید رئیس شورا تشکیل دهد.

 

  • سامانه و خدمات
  • ويژه ها