دفتر امور پژوهشي
شرح وظایف دفتر امور پژوهشی
شرح وظایف: 1. استقرار و بهینهسازی مؤلفههای نظام پژوهشی حوزه؛ 2. سیاستگذاری، برنامهریزی و هماهنگسازی نظام پژوهشی حوزه؛ 3. ساماندهی واحدهای پژوهشی حوزوی وابسته و زمینهسازی جهت هماهنگسازی سایر واحدهای حوزوی و دینی؛ 4. تقویت و گسترش امر نظریهپردازی و تولید دانش در حوزهها؛ 5. حمایت از تأسیس و توسعه نشریات علمی، واحدهای پژوهشی، انجمنها و قطبهای علمی کرسیهای علمی ـ پژوهشی حوزه و ساماندهی آنها؛ 6. شناسایی، ارزیابی و اعتبارسنجی پژوهشگران، واحدها، مدیران و آثار پژوهشی حوزههای علمیه؛ 7. معرفی و تجلیل پژوهشگران، واحدها، مدیران و آثار پژوهشی برتر حوزههای علمیه؛ 8. مدیریت طرح آمایش واحدهای پژوهشی حوزه علمیه استانی با همکاری معاونتهای مربوطه؛ 9. برنامهریزی و نظارت بر امور رسالههای سطح چهار از ابتدای اخذ موضوع تا اعطای نمره بر اساس ضوابط مصوب شورای مدارک علمی 10. برنامهریزی، نظارت و ساماندهی امور مربوط به منشورات حوزه علمیه ـ غیر از کتب درسی ـ از طریق شورای نشر؛ 11. مدیریت فرایند جذب، بکارگیری، تبدیل وضعیت، ارتقاء و ارزیابی همکاران علمی پژوهشی تماموقت، نیمهوقت واحدهای پژوهشی وابسته و اعلام نظر در خصوص موارد فوق، در واحدهای پژوهشی غیر وابسته در چارچوب مصوبات، 12. تعامل با دستگاههای علمی ـ پژوهشی حوزوی و غیر حوزوی در راستای تحقق مأموریت و وظایف دفتر؛ 13. تهیه و تنظیم برنامه و بودجه سالانه مدیریت امور پژوهشی؛ 14. تهیه گزارش دورهای عملکرد مدیریت؛ 15. انجام سایر امور محوله از سوی معاون پژوهش. |
- آخرين مطالب
- پربازديدترين ها