
حجه الاسلام والمسلمین سيد حسين اسحاقي
قائم مقام معاون پژوهش در امور استانها
چکیده
كارآفريني از محورهاي اصلي رشد و توسعه است و با توجه به كثرت نيروي جوان جامعه، يكي از دغدغههاي اساسي در كشور، ايجاد اشتغال مولّد براي جوانان است كه بايد با برنامهريزي دقيق، بستر لازم را براي كارآفريني و نوآوري آنان فراهم آورد. پس از خانواده و نهادهاي حكومتي، رسانه در تحقق اين رسالت خطير نقشي انكارناپذير، بر عهده دارد. فضاي مطلوب درون خانواده و همراهي رسانه اين امكان را به فرزندان ميدهد تا با گسست از عادتها و باورهاي ناقص خود در پي تغيير انديشه و سپس عملكرد خود در روند كارآفريني و فعاليت اقتصادي باشند. در كنار آن، كمك به توانمندسازي فرزندان با يادگيري فنآوريهاي جديد و افزايش مهارتافزايي در فرزندان نيز اهميت دارد كه با حضور والدين در كنار فرزندان براي راهاندازي و اداره كسب و كار اقتصادي و آموزشهاي رسانهاي محقق ميشود.
در اين مقاله، نقش خانواده در نهادينه كردن فرهنگ كارآفريني و هدايت فرزندان در تعيين مسير شغلي، بررسي شده است که جهت مشاهده بر روی لینک زیر کلیک کنید
رسالت خانواده و رسانه در پرورش فرزندان كارآفرين
نام : | |
ایمیل : | |
*نظرات : | |
| |
متن تصویر: | |
- آخرين مطالب
- پربازديدترين ها